Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego

OGŁOSZENIE 

O  ZAMÓWIENIU  PUBLICZNYM

 

o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO

 

1.      Zamawiający:     Gmina Stargard Szczeciński

73-110 Stargard Szczeciński, Rynek Staromiejski 5

numer telefonu: 91561-34-10      numer telefaksu: 91561-34-10

adres poczty elektronicznej:        sekretariat@gmina.stargard.pl

 

2.      Tryb zamówienia:   przetarg nieograniczony

 

3.      Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego bip.gmina.stargard.pl; na pisemny wniosek wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pokój 303, lub poprzez jej nadanie w placówce pocztowej operatora publicznego.

 

4.      Przedmiot zamówienia:

1.      Nazwa zamówienia

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.

2.      Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

66.51.00.00 – 8 Usługi ubezpieczeniowe

3.      Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem
i rabunku, ubezpieczenia mienia od kradzieży zwykłej, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia szyb od stłuczenia, ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna), ubezpieczeń komunikacyjnych w następujących jednostkach organizacyjnych:

  1. Urząd Gminy

ul. Rynek Staromiejski 5, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 8542230947

REGON: 811685987

  1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Ul. Rynek Staromiejski 5, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 854-16-55-834

REGON: 810005803

  1. Biblioteka Publiczna Gminy Stargard Szczeciński
    ul. Klępino 32a, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 8542370080

REGON: 320801985

  1. Ośrodek Administracyjny Szkół Gminy Stargard Szczeciński

ul. Ceglana 11, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 854-19-41-037

REGON: 810819813

  1. Gimnazjum Gminy Stargard Szczeciński

ul. Ceglana 11, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 854-21-22-318

REGON: 812362341

  1. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Grzędzicach

ul. Gryfa 6, 73-110 Stargard Szczeciński
NIP: 854-21-27-468

REGON: 001223357

  1. Szkoła Podstawowa w Sownie

Sowno 1, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 854-21-26-078

REGON: 001223630

  1. Szkoła Podstawowa w Strachocinie

Strachocin 26, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 854-21-27-480   

REGON: 00122328

  1. Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Pęzinie

Pęzino 66, 73-131 Pęzino

NIP: 854-21-27-451

REGON: 001223311

  1. Szkoła Podstawowa w Małkocinie

Małkocin 54, 73-110 Stargard Szczeciński

NIP: 854-21-27-474

REGON: 810958035

UWAGA: szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dodatku nr 3 – Program Ubezpieczenia

UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

UWAGA: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

UWAGA: Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający nie dopuszcza powierzenia podwykonawcom wykonania zamówienia. 

 

5.      Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w zakresie następujących części zamówienia:

Część I zamówienia (dotyczy wszystkich jednostek organizacyjnych) obejmuje:

Ubezpieczenia wspólne:

·       Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,

·       Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku,

·       Ubezpieczenie mienia od kradzieży zwykłej,

·       Ubezpieczenie szyb od stłuczenia.

Ubezpieczenia indywidualne:

·         Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,

·         Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od szkód materialnych,

·         Ubezpieczenia komunikacyjne.

Część II zamówienia (dotyczy Urzędu Gminy) obejmuje:

·         Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna),

Każdy Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia.

 

6.      Termin wykonania zamówienia: od dnia od 17.12.2012 r. do 16.12.2015 r. z zastrzeżeniem, że data wygaśnięcia ostatniej polisy na pojazd upływa 05.12.2016 r. UWAGA: w przypadku umów wieloletnich dopuszczalne jest wystawianie polis na okresy roczne dla wszystkich rodzajów ubezpieczeń.

 

7.      Opis warunków udziału w postępowaniu

1.      O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące:

 

 

1)                    posiadania uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej,

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej na podstawie przedłożonych dokumentów;

Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia – nie spełnia.

2)                    posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

3)                    dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania

             zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

4)                  znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

 

2.      Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu przetargowym winni również udowodnić spełnianie warunku niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.), który mówi:

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła
co najmniej 5% wartości umowy;

2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

Ocena spełnienia w/w warunków  dokonana zostanie  zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia" w oparciu  o informacje zawarte  w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Z treści  załączonych dokumentów  musi wynikać  jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia na dzień składania ofert. 

 

 

 

 

 

8.      Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

 

Wymagane niżej wymienione dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii nie potwierdzonych notarialnie muszą być opatrzone klauzulą „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM” i poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę na każdej zapisanej stronie.

 

6.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.), należy przedłożyć:

 

 

Lp.

Warunek udziału w postępowaniu

Dokument potwierdzający spełnienie warunku

     Uwagi

1.

Uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia

Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 11, poz. 66 z późn. zm.).

W przypadku wykonawcy mającego siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ale w państwie będącym członkiem Unii Europejskiej wykażą, że posiadają zezwolenie organu nadzoru kraju w którym mają siedzibę, w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia.

Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 4 do oferty

2.

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Uzp

 

Wzór oświadczenia stanowi Dodatek nr 1/ str.5 – Załącznik Nr 1a do oferty

 

6.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy
w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.), należy przedłożyć:

 

 

Lp.

Wymagany dokument

     Uwagi

1.

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Uzp

Wzór oświadczenia stanowi Dodatek nr 1/ str.6 – Załącznik Nr 1b do oferty

2.

Aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu  składania oferty a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 5 do oferty

 

6.3. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego  należy przedłożyć:

 

Lp.

Wymagany dokument

     Uwagi

1.

Ogólne (szczególne) warunki wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia

 OWU będą stanowiły załącznik nr 8 do oferty

2.

Oświadczenie o posiadaniu statutu przewidującego możliwość ubezpieczenia podmiotów nie będących członkiem towarzystwa  dotyczy Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych

 

Wzór oświadczenia stanowi dodatek nr 1/str.8 – Załącznik nr 7 do oferty

 

6.4. Inne wymagane dokumenty:

 

Lp.

Wymagany dokument

     Uwagi

1.

Oświadczenie Wykonawcy według załączonego wzoru  o informowaniu przez Wykonawcę pełnomocnika Zamawiającego o bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego

Dokument ten będzie stanowić załącznik nr 6 do oferty, wg załączonego wzoru

2.

Wypełniony Formularz ofertowy podpisany przez osobę (osoby) uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy

Wzór formularza stanowi Dodatek  nr 1 str 1-3

 

W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa podmioty lub więcej podmiotów gospodarczych żaden z nich  nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i  musi złożyć  dokumenty wymienione w pkt 6.1 i 6.2  oraz jeśli dotyczy również dokumenty, o których mowa w punkcie 6.3 ppkt 2.

 

Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie musi zawierać pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Pełnomocnictwo powinno:

a)         jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania,

b)         wymieniać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie        zamówienia,

c)         każdy z tych wykonawców musi podpisać się na dokumencie pełnomocnictwa.

Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, są zobowiązani przed podpisaniem Umowy na realizację zamówienia, przedłożyć Zamawiającemu umowę konsorcjum (umowę cywilnoprawną) zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:

a)      sposób ich współdziałania,

b)      zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,

c)      numer i nazwę rachunku bankowego, na który będą dokonywane płatności z tytułu realizacji kontraktu,

d)      solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,

e)      umowa powinna zawierać wskazanie, że jeden z wykonawców jest upoważniony do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich wykonawców razem i każdego osobna oraz do przyjmowania płatności od Zamawiającego.

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 6.2 ppkt 2 (aktualnego odpisu z właściwego rejestru) przedstawia dokument (w języku polskim lub przetłumaczony na język polski) wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. W przypadku przedłożenia tłumaczenia w formie kopii, wykonawca potwierdza dokument za zgodność z oryginałem.

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

 

9.      Wymagania dotyczące wadium  

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

 

10.  Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:   

CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA

1) Cena łączna ubezpieczenia – 80%

2) Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – 20%

Wykaz klauzul dodatkowych znajduje się w Programie ubezpieczenia stanowiącym Dodatek Nr 3 do SIWZ

CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA

1) Cena łączna ubezpieczenia – 100%

UWAGA: Każda część zamówienia będzie porównywana (oceniana) osobno.

 

11.  Ofertę należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, pokój nr 212, w terminie do dnia 6 grudnia 2012 roku do godz. 11:15.

 

12.  Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 6 grudnia 2012 roku o godz. 11:45 w Urzędzie Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, sala nr 201.

 

13.  Termin związania ofertą – 30 dni.

 

14.  Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz udzielenia zamówień uzupełniających.

 

15.  Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami:   

               Magdalena Budny Magnus Broker Sp. z o.o. ul. Szosa Bydgoska 50, 87-100 Toruń, tel. (056) 659 15 52, fax. (056) 659 11 95 telefon komórkowy: 0-602 431 828 e-mail: magdalena.budny@magnus-broker.pl Godziny pracy: od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-16.00.

 

16.  Inne informacje

1.      Wszelkie kwestie proceduralne nie ujęte w niniejszej specyfikacji reguluje ustawa Prawo zamówień publicznych.

2.      Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Zamawiającego i wykonawców stosuje się, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i przepisach odrębnych, przepisy ustawy Kodeks cywilny.

 

17.  Środki ochrony prawnej

Wykonawcom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI Ustawy Prawo zamówień publicznych. Środkami ochrony prawnej, o których mowa powyżej są:

1) odwołanie

2) skarga do sądu

 

Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych w  dniu 20 listopada 2012 roku.   

Załączniki do pobrania

Ogłoszenie do pobrania
1 Ogloszenie_o_zamowieniu.pdf 2012-11-20 12:29:07 361,6KB
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1 SIWZ-ubezp_2012.pdf Po terminie otwarcia ofert 2012-11-20 12:29:28 350,5KB 328 razy
2 zaA__do_siwz-wzA_r.xlsx Po terminie otwarcia ofert 2012-11-20 12:29:43 67,0KB 293 razy
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ
1 Zapytanie_do__specyfikacji__22_11_2012.pdf Po terminie otwarcia ofert 2012-11-29 11:42:36 995,8KB
2 Zapytanie_i_ZMIANA_TERMINU_SKLADANIA_OFERT.pdf Po terminie otwarcia ofert 2012-12-04 13:07:45 1,5MB
3 Odp_na_zapytanie.pdf Po terminie otwarcia ofert 2012-12-04 13:09:26 560,9KB
Przedłużenie terminów składania i otwarcia ofert
1 Zmiana_terminu_otwarcia_ofert.pdf 2012-12-04 13:13:08 385,6KB
Wynik postępowania
1 Informacja_o_wyborze_oferty.pdf 2012-12-13 08:38:07 298,4KB
Udzielenie zamówienia
1 Ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia.pdf 2012-12-20 10:51:45 191,2KB

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Bartosz Rudnicki 20-11-2012 12:29
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Marek Dłużewski 20-11-2012
Ostatnia aktualizacja: Bartosz Rudnicki 20-12-2012 10:51