Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

Obsługa eksploatacyjna i remontowa dróg na terenie gminy Stargard Szczeciński

OGŁOSZENIE 

O  ZAMÓWIENIU  PUBLICZNYM

 

o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

NA  OBSŁUGA EKSPLOATACYJNA I REMONTOWA DRÓG NA TERENIE

GMINY STARGARD SZCZECIŃSKI       

 

  1. Zamawiający:     Gmina Stargard Szczeciński

73-110 Stargard Szczeciński, Rynek Staromiejski 5

numer telefonu: 91 561-34-10     numer telefaksu: 91 561-34-11

adres poczty elektronicznej:        sekretariat@gmina.stargard.pl

 

  1. Tryb zamówienia:   przetarg nieograniczony
  2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.gmina.stargard.pl/; na pisemny wniosek wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pokój 303, lub poprzez jej nadanie w placówce pocztowej operatora publicznego.
  3. Przedmiot zamówienia:
    1. Obsługa eksploatacyjna i remontowa dróg  na terenie gminy Stargard Szczeciński.
    2. Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):     

        45.23.31.40 - 2  -  Roboty drogowe

                             w tym:

                              45.23.31.42 - 6   -  Roboty w zakresie napraw dróg

                               45.23.32.00 - 1   -  Roboty  w zakresie różnych nawierzchni

                               45.23.32.53 - 7   -  Roboty w zakresie  nawierzchni 

     dróg dla pieszych

                                          45.23.32.90 - 8   -  Instalowanie znaków drogowych 

  1. Opis przedmiotu zamówienia: 
  2. Określenie  przedmiotu zamówienia
    1. Wykonywanie remontów cząstkowych i usług eksploatacyjnych  na wszystkich drogach będących w zarządzie Gminy Stargard Szczeciński (w tym również dróg nie posiadających statusu dróg publicznych) w 2012 r. w zakresie robót i czynności opisanych w załączniku nr 1a do SIWZ,
    2. Świadczenie zamówienia również  na innych drogach, które Zamawiający  przejmie w zarządzanie po terminie wszczęcia niniejszego postępowania do końca okresu realizacji umowy,
    3. Wykonywanie innych robót remontowo-eksploatacyjnych, nie wymienionych w załączniku 1a, niezbędnych dla właściwego utrzymania dróg (w tym robót polegających na remoncie lub przebudowie wykraczającej poza remonty cząstkowe).
  3. Orientacyjna wielkość ilustrująca zakres zamówienia:
    1. Obecnie drogi o kategorii drogi gminnej na terenie Gminy Stargard Szczeciński wynoszą 71,12 km, w tym o nawierzchni asfaltowej ≈ 41,45 km, brukowej ≈ 5,83 km, tłuczniowej ≈ 0,25 km, o nawierzchni żużlowej ≈ 8,22 km oraz o nawierzchni gruntowej 15,37km. Pozostałe drogi w ilości ≈ 355,08 km, które nie zostały zaliczone do sieci dróg gminnych są drogami dojazdowymi do posesji, zagród i pól.
    2. orientacyjna wielkość planowanych nakładów przeznaczonych na realizacje zamówienia w 2013 roku  to ≈ 460 000,00 złbrutto – podaną kwotę należy traktować jako orientacyjną – rzeczywiste kwoty mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb remontowych oraz możliwości finansowych Zamawiającego.
  4. Opis przedmiotu zamówienia
    1. Zakres robót cząstkowych oraz ich wycenę opisuje załącznik nr 1a. Do wykonywanych robót zastosowanie mają specyfikacje techniczne dotyczące wykonania i odbioru robót dla robót drogowych opracowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) (umieszczone na stronie zamawiającegohttp://bip.gmina.stargard.pl/).
    2. Remonty cząstkowe obejmują usuwanie lokalnych uszkodzeń powstałych w czasie eksploatacji nawierzchni i oznakowania.
    3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecania w ramach zawartej umowy, w uzgodnieniu z Wykonawcą, wykonywania prac remontowych wykraczających poza remonty cząstkowe.
    4. Eksploatacja pasów zieleni będących w granicach pasa drogowego, oczyszczanie terenu, utrzymanie zimowe nawierzchni drogowych nie jest przedmiotem niniejszego postępowania.
  5. Pozostałe obowiązki i czynności Wykonawcy wychodzące w zakresie zamówienia (obowiązki ogólne), a w tym m.in.:
    1. Wykonywanie robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami sztuki budowlanej, wymogami ochrony środowiska, bhp.
    2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawna i materialną w stosunku do osób trzecich za skutki zdarzeń wywołanych wykonanymi robotami jak również za jakość użytych materiałów i produktów.
    3. Wykonawca winien zapewniać możliwość zabezpieczenia miejsca zagrażającego bezpieczeństwu ruchu drogowego lub pieszego. Przystąpienie do czynności zabezpieczających winno następować niezwłocznie, w czasie nie dłuższym niż 6 godzin po uzyskaniu telefonicznej informacji o uszkodzeniu od Zamawiającego.
    4. Wykonawca winien zapewniać możliwość zabezpieczenia miejsca zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego lub pieszego, po godz. 15 oraz w soboty i niedziele. Przystąpienie do czynności winno nastąpić niezwłocznie w czasie nie dłuższym niż 6 godzin po uzyskaniu telefonicznej informacji o uszkodzeniu od Zamawiającego.
    5. Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez cały okres realizacji zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności prowadzonej na rzecz Zamawiającego.
    6. Wykonawca nie ponosi jedynie odpowiedzialności za utratę lub zniszczenie mienia w wyniku aktów wandalizmu lub skutków nieprzewidywalnych zdarzeń (np. wypadki, skrajne warunki pogodowe itp.)

 

  1. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.

 

  1. Termin wykonania zamówienia:  do dnia 31 grudnia 2013 r.

 

  1. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania

      oceny spełniania tych warunków

  1. Oferty, które nie będą spełniały warunków podanych w punkcie 2 niniejszego rozdziału będą przez zamawiającego, odrzucone, jako niespełniające warunków Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art.89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). Warunki wykonawca bezwzględnie musi spełnić, aby nie został wykluczony z udziału w postępowaniu, a oferta była uznana za ważną i podlegała ocenie przez Komisję Przetargową.
  2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
    1. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę o złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty.
    2. posiadają narzędzia i sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej jedną jednostką  sprzętu do wykonania  czynności obsługi eksploatacyjnej  i robót remontowych dróg: rozściełacz mas bitumicznych, skrapiarka, piła do cięcia asfaltu, frezarka do asfaltu, równiarka samojezdna, walec drogowy min. 6t., zagęszczarka wibracyjna spalinowa. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty.
    3. posiadają lub dysponują osobami zdolnymi do wykonania zmówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli  wykonawca udokumentuje dysponowanie kierownikiem budowy, posiadającym wymagane uprawnienia  budowlane oraz zaświadczenie potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Kierownik budowy ma posiadać kwalifikacje: łącznie co najmniej 24 miesiące doświadczenia  zawodowego na stanowisku kierownika budowy. Wykonawca winien przedstawić informacje o podstawie dysponowania tą osobą. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
    4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
    5. posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 500 000,00 zł. Warunek zostanie spełniony przez złożenie stosownego dokumentu.
    6. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
  3. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie. Natomiast  pozostałe warunki, określone w pkt  3 niniejszego rozdziału, spełniać musi każdy z wykonawców:
    1. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę o złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty.
    2. posiadają narzędzia i sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej jedną jednostką  sprzętu do wykonania  czynności obsługi eksploatacyjnej  i robót remontowych dróg: rozściełacz mas bitumicznych, skrapiarka, piła do cięcia asfaltu, frezarka do asfaltu, równiarka samojezdna, walec drogowy min. 6t., zagęszczarka wibracyjna spalinowa. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty.
    3. posiadają lub dysponują osobami zdolnymi do wykonania zmówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli  wykonawca udokumentuje dysponowanie kierownikiem budowy, posiadającym wymagane uprawnienia  budowlane oraz zaświadczenie potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Kierownik budowy ma posiadać kwalifikacje: łącznie co najmniej 24 miesiące doświadczenia  zawodowego na stanowisku kierownika budowy. Wykonawca winien przedstawić informacje o podstawie dysponowania tą osobą,Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
    4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
  4. W przypadku, gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nieuczestniczący w postępowaniu).
  5. Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
    1. ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych w ofercie przez wykonawcę.
    2. wykonawcy nie spełniający powyższych  warunków zostaną przez zamawiającego wykluczeni  z niniejszego postępowania, natomiast w przypadku stwierdzenia, że treść oferty nie odpowiada treści  Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oferta zostanie odrzucona.
    3.  
    4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oferta wykonawcy musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:

  1. formularz oferty – załącznik nr 1 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia  - wypełniony / przepisany zgodnie z zasadami podanymi w rozdziale XI,
  2. oświadczenie spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – formularz stanowiący załącznik nr 2 i 2a do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  3. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania  braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt 2 ustawy formularz stanowiący załącznik 2b, do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
  5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych  lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
  6. wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty polegającej na remoncie, przebudowie lub budowie  nawierzchni drogowej o wartości minimum 100 000,00 zł brutto, z podaniem ich zakresu rzeczowego, wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – na formularzu stanowiącym załącznik nr 3  do specyfikacji,
  7. oświadczenie wykonawcy, że dysponuje co najmniej jedną jednostką sprzętu  niezbędnego  do wykonania  czynności obsługi eksploatacyjnej i robót remontowych dróg: rozściełacz mas bitumicznych, skrapiarka, piła do cięcia asfaltu, frezarka do asfaltu, równiarka samojezdna, walec drogowy min. 6t., zagęszczarka wibracyjna spalinowa  - na formularzu  stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji,
  8. dokumenty stwierdzające, że kierownik budowy posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz zaświadczenia potwierdzające jego przynależność do właściwejizby samorządu zawodowego z podaniem podstawy dysponowania wskazaną osobą - na formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do specyfikacji.
  9. dokument  dotyczący kierownika budowy potwierdzający, co najmniej 24 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy – na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do specyfikacji,
  10. oświadczenie o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - na formularzu  stanowiącym załącznik nr 7 do specyfikacji,
  11. polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wysokości minimum 500 000,00 zł,
  12. W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków; wykonawca przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu  zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
  13. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.  
  14. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:   cena   –   100 %.
  15. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 28 stycznia 2013 roku do godziny 13:00, w siedzibie Zamawiającego – pokój 215.
  16. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 stycznia 2013 roku o godzinie 13:15, w siedzibie Zamawiającego – sala 201.
  17. Termin związania ofertą– 30 dni.
  18. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz udzielenia zamówień uzupełniających.
  19. Osoby upoważnione do kontaktów:   

Bartosz Rudnicki  –   tel. 91 561 34 27 –  w zakresie procedury postępowania,

Beata Wilk             –   tel. 91 561 34 29 –  w zakresie przedmiotu zamówienia.

Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11 stycznia 2013 roku. 

Załączniki do pobrania

Ogłoszenie do pobrania
1 Ogloszenie_o_zamowieniu.pdf 2013-01-11 12:49:09 2,9MB
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1 SIWZ.pdf Po terminie otwarcia ofert 2013-01-11 12:49:40 471,2KB 195 razy
2 zal_do_pobrania.zip Po terminie otwarcia ofert 2013-01-11 12:49:55 128,0KB 175 razy
Wynik postępowania
1 Ogloszenie_o_wyborze_oferty.pdf 2013-02-13 11:13:02 373,3KB
Udzielenie zamówienia
1 20.02.2013.08.49.10_Ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia.pdf 2013-02-20 08:49:10 1,5MB

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Bartosz Rudnicki 11-01-2013 12:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Marek Dłużewski 11-01-2013
Ostatnia aktualizacja: Bartosz Rudnicki 20-02-2013 08:49